Omtanke & mänsklighet är trendigt

Oftast är det så lite som behövs. Vackert inslaget bröd i butiken. Att man ser att det har funnits med en människa någonstans i processen. En liten lapp med ett vänligt budskap i paketet, oväntat bra service eller vackra handskrivna kvitton. Att ett företag vågar gå ut med personliga budskap och inte bara floskler…

Konsumenter är trötta på stora, arroganta, omänskliga organisationer.  Finns det till exempel något som gör oss gladare än R.A.K – Random Acts of Kindness?

Nu har även företag börjat inse att det lönar sig att vara omtänksamma (på riktigt), genuina och generösa. Genom sociala medier finns det fler möjligheter för företagen än någonsin att vara lyhörda och möta kunders behov på nya innovativa sätt. I en kampanj snappade Interflora exepelvis upp deppiga Twitterinlägg och skickade blommor som uppmuntran. Visst finns risken att individer reagerar med misstänksamhet men vi tipsar gärna andra om företag som behandlar oss väl och i en uppkopplad värld sprids det mer effektivt än någonsin. Läs vidare i artikel från Trendwatching:

Trendwatching om R.A.K

Roligt nog tycks det finnas en växande rörelse som ägnar sig åt R.A.K, webbplatser som denna dedikerade åt att göra gott i största allmänhet:

Random Acts of Kindness foundation

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.